מחפשים נקודות מנוף לאינטרנט בישראל: 10 אופציות

[מסתבר שהעברית לא עובדת טוב בחלק מן הדפדפנים — חשבתי שהבעיה הזאת מאחורינו אבל היה היא קיימת — תודה לקוראים שהאירו]

בכובע שלי, כחבר הנהלת איגוד האינטרנט, אני מוביל מהלך בו האיגוד מחפש נקודות מינוף (Tipping Points) אשר באמצעותן ניתן להשפיע על איכות החיים בישראל. לאיגוד, שהוא גוף עצמאי ללא מטרות רווח, יכולת תקציבית לאורך זמן (לשנים) בהיקפים של מאות אלפי שקלים לשנה. האיגוד יכול, בתוקף מעמדו ויכולתו לקדם, לדחוף ולוודא ביצוע.

ההגדרה של “מנוף” לצורך הדיון הזה היא פעילות ממוקדת אשר יוצרת השפעה ארוכת טווח. דוגמא קלאסית למנוף שהובל על-ידי האיגוד היא תרגום תוכנת מוודל לעברית אשר יצר שימוש גורף באקדמיות בארץ ויצר תעשייה של כמה חברות אשר מתמחות בתחום הזה. דוגמא נוספת למנוף הוא שרת המראה של איגוד המאפשר ללקוחות הארץ לטעון חומרים במהירות יחסית (תוכנות רבות כגון פיירפוקס נטענות למעשה מן השרת הזה). דוגמא טכנלוגית נוספת היא שרת ה-IIX אשר מחבר בין ספקי הרשת בישראל וחוסך להם את התעבורה לחו”ל.

הנה מספר רעיונות שכבר עלו (הסדר הוא מקרי):

1. יום בנעלי בית — האיגוד יקדם, בעיקר על-ידי העלאת מודעות את הרעיון של עבודה של יום אחד מן הבית. האינטרנט מאפשר זאת כיום ביעילות. חברות גדולות במשק כבר מפעילות סידור שכזה.

2. 100 בתי ספר במהירות של 100 — על-בסיס תחרותי האיגוד יממן לשלוש שנים ל-100 בתי ספר מהירות גבוהה של 100 (פי 20 מן מהירות הגבוהה המקובלת כיום). תנאי אפשרי לבתי הספר הוא כיום מקרנים בכיתות, מרכזת מיחשוב, וכו’

3. רשומה רפואית חופשית — מהלך אשר יאפשר לאזרחים בעלות על הנתונים הרפאויים שלהם. אפשר יהיה להעביר את נתוני הבריאות לצורך מעבר בין ספקים, לצורך דעה שנייה, נסיעה לחול וכו’

4. כל זכות — זה למעשה רעיון שעלה מאחד המרואיינים שלי — אבל כבר למעשה מבוצע באתר כל זכות. השאלה היא מדוע לא יודעים מספיק על היוזמה הזאת.

5. מידע על תנועה (תקן GTFS) — הרעיון הוא להנגיש את המידע על אמצעי תחבורה בישראל כדי לאפשר נגישות יותר טובה להם. ראה פירוט טכני כאן.

6. אין יותר העתקות לא חוקיות — מהלך משפטי/טכנולוגי/הסברתי אשר ימנע העתקות. ראה למשל פסיקה של בית המשפט באנגלית המחייב את BT לחסום אתר אשר יותר לינקים לעותקים של סרטים.

7. אינטרנט בסיסי חינם — במסורת של גישה אוניברסלית מארה”ב ראה כאן — האם ניתן להגדיר תמורת תשלום סימלי (12 ש”ח לשנה) גישה מינימלית לאינטרנט — כזכות בסיסית לכל אחד.

8. מוקד ענן — בהנחה כי הענן ישפיע כמו שאומרים חלק מן החברים, האם יש בשיראל כבר התקנה של ענן רציני? של אמזון? גוגל? או מיקרוסופט?

9. מדידת הרשת — ישראל אינה במקום טוב מבחינת מהירות גלישה (ודווקא כן במקום טוב מבחינת גישת WIFI). מהירות היא כמובן עניין מורכב הקרשר בזמן, עומס, האתר אליו גולשים וסוג השימוש. אבל אולי נתחיל במדידה טובה? וכמובן מה עם נטרליות? כיצד לוודא שאנו שומרים על SKYPE גם ברשת סלולולרית כדוגמא?

10. הרעיון שלך? — איזה בעייה בישראל אתה או את רוצים לפתור? זה הזמן להשפיע!!!

בואו לכנס (או שילחו לי דואל בנושא).

תכנית המפגש ליום ראשון ה-7 לאוגוסט, 2011.
17:30-18:00 התכנסות ורישום.
18:00-19:00 פאנל.
19:00-19:30 דיון פתוח לשאלות מהקהל.
19:30-20:00 קוקטייל סיום חגיגי.
הדיון יתקיים באנגלית

פרטים על הארוע בפייסבוק. 
— מספר המקומות מוגבל.
תודה — ישע

Leave a Reply